perjantai 8. elokuuta 2014

my soulmate

Moi! 

Ajattelin nyt tehdä tämmöisen vähän erikoisemman postauksen. Olen tehnyt kerran tämmöisen samantyylisen postauksen, joka sai aika paljon kommentteja. Tästä ei tosiaan kyllä tule samanlaista, mutta jotain sen tyylistä. 

Noh, katsotaan mitä saan aikaiseksi kirjoittaa tänä iltana. 

Mulla ei taaskaan ole mitään kunnolista syytä miksi tämmöisen postauksen teen. Katselin tänään vanhoja videoita ja kuvia Nipsusta ja meidän treenailuista sekä kisoista. Mulle tuli taas mieleen, että missäköhän Nipsu olisi nyt jos ei olisi mun luona? Missäköhän mä olisin jos mulla ei olis Nipsua? Millaistakohan mun elämä olisi ilman Nipsua? Joillekin saattaa nyt tulla heti tietty mieleen että " No totta kai sulla olisi joku toinen poni..."  No niin aivan varmastikin olisi, mutta mulla ei ois mun elämäni hevosta/ponia. 




Nyt kun mulla on myös Amidalia joka on ollut mulla triplaten kauemmin kuin Nipsu, niin Amidalia ei oikeen tunnu edes hevoseltani verrattuna Nipsuun. Älkää ymmärtäkö tätä väärin, tietty Amidaliakin on mulle tosi tosi tosi tärkeä ja se on ihan huippu ihana. Mutta siis, sen eron huomaa että Nipsu pomppaa niistä korkeammalle. Mulla on silleen, että hoidan mun molempia hevosia tasa-arvoisesti, ja huomioin molempia yhtä paljon, sillä molemmat tulevat niin helposti mustasukkaisiksi huomiosta! 

Tätä on niin vaikea pukea sanoiksi mitä nyt ajattelen. Sitä, mitä Nipsu mulle merkitsee, ei voi edes kirjoittaa. Niin suuria sanoja ei edes ole olemassa miten paljon Nipsu mulle merkitsee. 
Pelkkä ajatuskin siitä, etteikö Nipsu olis mun, aiheuttaa mulle kyyneleet pintaan. 




Nyt kun nään ihan joka päivä Nipsua, olen sen kanssa paljon enemmän tekemissä koska se on koko ajan tossa alle 100m säteellä musta, niin se joka päivä muistuttaa miten tärkeä se mulle ton. Joka ikinen päivä, se vaan tulee ja tulee mulle tärkeämmäksi. 



On vaikea sanoa että minkätakia Nipsu on mulle niin tärkeä. Mutta sen luonne on aivan täydellinen. Kun sen luottamuksen ansaitsee, se tekee ihan mitä vaan sen puolesta. Nipsu ei ole se kisoista hienoin, se joka on joka kisoissa palkintojenjaossa, se ei ole se poni jolle ripustetaan aina se ruusuke päähän.

 Se on se poni, joka tekee parhaansa, yrittää kaikkensa, tekee sen minkä pystyy, - ja vielä enemmän. Nipsu ei ole se joka tykittää maaliin yksinään ja joku iloinen tytteli siellä selässään on onnesta halkeamassa kun tultiin taas maaliin nolla- tuloksella. Ei, se on se joka hyppää ja menee ihan mitä vaan kun siellä selässä on semmoinen  joka ei jätä sitä yksin, menee sen kanssa, taistelee yhdessä sen radan kunnialla maaliin, se on se poni. 



Tämmöiset tekstit mitä kirjoita, eivät välttämättä vaikutat minulta. Mutta tämmönen mä oon, näin mä ajattelen. Monet jotka ovat nähneet mut kisoissa, ei ehkä ajattele että Nipsu tosissaan merkitsisi mulle näin paljon. Tässä lajissa monille hevoset/ponit ovat vain kisakalustoa, kun siis haluaa oikeasti kilpailla. Mulle Nipsu ei tosiaan ole pelkkä " kisakumppani", vaan se oikeasti on mun paras kaveri ja se on mun kaikkeni. Toki haluan kilpailla ja vanhempanakin kilpailla ja menestyä. Eli minussa siis tosiaan piilee tämmöinenkin puoli, mikä ei ehkä näy päälle päin. 




Suurin osa täällä netissä ei oikeasti tunne mua. Musta voi saada väärän kuvan netin perusteella, joten mua joka tälläisiä postauksia kirjoittelee ei aina voi uskoa samaksi tytöksi sillä mun postaukset ovat erilaisia, teistä varmaan voi tuntua välillä että eripäivinä erityttö kirjoittelee minun blogiini. Mulla riippuu aina niin paljon fiiliksestä mitä mä tänne kirjoitan. 

Kun kirjoitan tälläisiä postauksia, niin te jotkut lukijat voitte ymmärtää väärin mitä tarkoitan. Joten toivon, että jos ymmärräte jonkun asian negatiivisenä, mutta oikeasti en tarkoita sitä niin, haluaisin että kysyisitte että tarkoitinko minä oikeasti asian näin. Koskaan kaikki ihmiset eivät ymmärrä kaikkea samanlailla, ja se miten mä tänne kirjoittelen, voitte te jotkut ajatella asian ihan eri tavalla kuin minä.  

En taaskaan osaa ihan kirjoittaa sitä mitä haluaisin. Toivottavasti saitte edes jotan selvää asiasta mitä pyrin teille kertomaan. 



 
                                      (ps. Muistathan asialliset kommentit!:) )

- Amanda

14 kommenttia:

  1. Ooii! Sinä ja nipsu olette kyllä hyvä pari :) ja täytyy nyt sanoa ei millään pahalla tai mitään, mutta minua on jostain syystä jo pitempään häirinnyt se että nipsun satula ja suitset ovat erin värisiä... XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiii kiitos<3 joo, meijän pitäs hankkii sille uudet suitsetXDDD

      Poista
  2. Tääkin postaus muutti mun näkemystä susta tosi paljon, niinkuin se edellinenkin. Tekstien takana ihana tarkoitus ja ainakin minä sain ideasta kiinni mistä puhut :) vähän liikaa ehkä kirjoitus virheitä mutta ei se niin vakavaa ole!
    Enne tosiaan pidin sinua lellittynä pikku tyttönä jolle isi on ostanut hienon ponin joka kerää ruusukkeita kaapit täyteen, mutta se tosiaan et ole :) uskon että nipsu on sinulla niin kauan kuin mahdollista vaikka siirtyisit hevosiin. Ihana nähdä että nipsu on sinulle tärkeä eikä vain urheiluväline. Teillä on ylä ja ala mäkiä mutta ette anna sen estää teijän yhteistä tietä :)
    Ootte ihana pari.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon!<3 hyvä että ymmärsit idean. Joo, väsyneenä en jaksanut oikeen katsoa tarkasti ennen kuin julkasin tän postauksen. hyvä että käsityksesi musta vaihtu! kiitos vielä, tosi kiva kommentti<3

      Poista
  3. Ihana postaus! :') Mitä nyt muutamissa samoissa kisoissa ollaan oltu, niin kyllä se näkyy, että sä välität sun ponistas, etkä pidä sitä vaan urheiluvälineenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos<3 Tosi kiva kuulla, ja vielä kivempi että laitoit omalla nimelläsi :')

      Poista
  4. Voisitko päivittää noita nipsun ja amidalian sivuja ajantasalle, nii ois kivempi niitäki lukee? :)

    VastaaPoista
  5. aajooo! täytyy muistaa päivittää niit joku päivä :)

    VastaaPoista
  6. Kun sanoit sillon joskus että ponivuosiesi päätyttyä et enää kisaa nipsulla, mikset jatkaisi nipsun kanssa avoimia ja juniori luokkia?:-/

    VastaaPoista