sunnuntai 14. syyskuuta 2014

aluemestaruudet 2014

Moikka!

Tänään oltiin esran henkilökohtaisissa aluemestaruuksissa, jotka olivat hyvinkäällä! Kisapaikka olikin meille ihan uusi, eli siis ennen ei olla siellä käyty. Hyppäsin vain yhden luokan, ponien aluemestaruuden. Arvostelu oli AM5 , eli kaikki perusradalla virheettömän suorituksen tehneet jatkavat korotettuun uusintaan. Korkeus tässä luokassa oli 100cm, ja uusinnassa sitten korkeampi. 

Kotona tehtiin vielä Nipsulle letit, jotka näytti kyllä ainakin mun silmään tosi kivoilta! Olin luokassa 9 lähtijä ja ehdin verkata ihan hyvin. Verkassa Nipsu oli vähän laiska, mutta sileellä se kulki hyvin. 


Nipsu tuntui heti radalla tosi terävältä ja eteenpäin pyrkivältä. Eka este meni vähän tahmeasti Nipsun ihmetellessä sitä yhtä kulmaa mistä se okseri hypättiin. Toka estekin sujui ihan hyvin, kolmas ja neljäs oli vähän tahmeat. Sitten Nipsun laukka alkoikin rullaamaan paremmin ja loppu rata menikin ihan hyvin ja tuloksena 0vp! 




Hetken päästä olikin erillinen uusinta. Esteet olivat siis n. 5cm-10cm korkeampia. Ajattelin, että nyt voisin vähän koittaa ratsastaakin aikaa kun Nipsu tuntui verkassakin jo niin hyvältä. Sain Nipsun heti laukkaamaan kunnolla eteenpäin ja se tuntu tosi reippaalta. Eka este, krhm... Mulla ei oo Nipsun kanssa ikinä tippunut eka este, ja nyt... Se oli se perusradankin ykkönen ja tässä luokassa Nipsu pelkäsi sitä kulmaa vielä enemmän, ja sen takia en saanut Nipsua suoraksi esteelle kun se oikasi niin paljon siitä. Nipsu otti hypyn liian kaukaa okserille, ja puomi tippu. Mun olis pitänyt kyl itte ratsastaa loppuun asti ja kattoo se paikka paremmin. Siitä jatkettiin ja koko loppurata oli ihan super. En tietenkään tajunnut silti ratsastaaa yhtään aikaa, tajusin vasta lopussa että ois kyl voinu vähä kaasutella. Toisaalta ihan hyvä, ettei Nipsulle jää heti huono mieli isommista esteistä jos se joutuu menemään liian kovaa. 

Seuraavat kuvat (c) Kim Olin www.kimin.kuvat.fi



      Tää on mun mielestä super hieno kuva musta ja Nipsusta, Nipsu näyttää niin hienolle!




Olin kyllä niin tyytyväinen ,varsinkin siihen uusintaan, kun Nipsu hyppäsi niin hyvin kaikki lukuun ottamatta sitä ensimmäisen esteen turhaa kommelusta! 

Tässä 29 ratsukon luokassa sijotuttiin Nipsun kanssa kuudenneksi! 






-Amanda


8 kommenttia: