keskiviikko 1. toukokuuta 2013

90# estevalmennus

Heippodei!

Oho nyt mulla on jo 90-postaus.Tuntuu että tää olis joku 30 vasta..No ihan sama! 100-postaus tulee sitten olemaan joku erikoispostaus,mutta en tiiä vielä mikä jotenka jos teillä on ehdotuksia niin saa laittaa kommentilla tonne alas! No mutta asiaan.

Mulla oli tänään Essin kanssa estevalmennus,ulkokentällä.Musta ulkokentällä on toosi paljon kivempi hypätä ku sisällä.Ja laaksarin kenttä on vielä aika isokin. Nipsu oli tänään ihan villillä päällä.Tultiin aluksi laukassa puomia kahdeksikolla ja se meni ihan okei.Sitten alettiin tulla kahdeksikolla semmoista n. 50cm pystyä.Se piti hypätä vinosti että pystyi kääntämään paremmin. Nipsu teki semmoisia jättihyppyjä niille ja yhden kerran kun hypättiin sinne takakentälle päin ja Riina oli juoksuttamassa siellä Kaljua ja Nipsuhan sitä sitten säikähti ja tuli mukavat rodeot siinä.Muutama jättipukkia ja ampasu.Noh ei siinä muuta kun yritin pysyä selässä mutta sitten tasapaino loppu ja tipuin siihen  ( ne jotka on käyny laaksarissa ni varmaan tietää että siinä kentällä ei sillä puolella missä on aita vaan sillä puolella missä on maneesi niin on semmoinen puinen kova juttu,en osaa selittää mut kuitenkin) ihan sika kovalle puiselle jutulle silleen että mun polvi kolahti ja sattu ihan sairaasti polveen.Mua ei oo ikinä sattunu Nipsun kanssa niin paljon. En nyt kuitenkaan ollut niin kuolemanvaarassa ettenkö oisi voinut jatkaa.Siinä reippaasti ilman mitään erityisiä sönköttelyjä nousin selkään ja Nipsu oli vähän ihmeissään että hupsis. Tultiin uudestaan sitä harjoitusta ja meni ihan hyvin.Oli ihan sika ärsyttävää  kun olin ihan hiekassa,mun kenkä oli täynnä hiekkaa ja myös ridahousut.Kotona kun vaihdoin housut niin mun huoneeseen ilmestyi hiekkalaatikko.Sen jälkeen alettiin tulla rataa joka meni niin että jumppasarja 40cm-80cm-pysty 70cm-jumppasarja 40cm-80cm-okseri 80cm-ristikko-pysty90cm.Tultiin samaa rataa(ehkä jossain vaiheessa eri järjestyksessä kylläkin) mutta esteet olivat jotain 40cm-90cm :) 40cm "esteet" olivat kavaletteja jumppasarjan alussa.Tunti meni hyvin paitsi poni oli aika villi mut ei se haitannu.Kieltäny se ei kertaakaa mihin oon tyytyväinen eikä se kytänny mitään.Pari kertaa toin sen jumpalla päin pyllyä niin otettiin okserilla alas.Ja vappu meni ihan normisti olin Essillä ja Katilla yötä:)

Huomenna Iia ratsastaa Nipsun läpi ja kisat ovat lauantaina,meen sen helppo C: 1 ku se on se powercup luokka ja sit meen alueluokan ja se on helppo B:3. Nyt alkaa jo toukokuun kisakalenteri olla täynnä,seuraavana viikonloppuna mennään hyppämään laaksolle aluekisoihin sitä pony eventiä ( en osaa kirjottaa oikein!) ja meen siellä 80cm & 90cm :)


                                         kattokaa mun puhtaita housuja!


                               voi luoja mä nauroin mun ilmeelle. Ei oikeesti näytän ihan pallokalalta! :D





kattokaa chapsejakin! 



                                                                       -Amanda

4 kommenttia: