lauantai 4. toukokuuta 2013

91# seura-ja aluekoulukisat

Moikka!

Meillä oli siis tänään koulukisat omalla tallilla,menin Helppo C :een joka oli seuraluokka ja helppo B:een joka oli alueluokka.Oltiin tallilla joskus puol 8 aikaa kun ponille tehtiin sykeröt jo edellisenä iltana.Meille ei ainakaan tullut kiire koska mun startti oli joskus puol 10 aikaa. Lähettiin 10 vailla 9 kentälle kävelemään ja sitten verkkasin pikkumaneesissa C:eehen. C oli maneesissa ja B ulkokentällä.Koitin verrytellä Nipsun taivuttelemalla paljon ja siirymisillä. Alussa Nipsu tuntui ehkä hiukan jäykältä mutta loppua kohden se alkoi irrota.Sitten radalle.Ravasin maneesin ympäri ja tutustutin tuomaripäätyyn jossa oli auto.Ravasin ja laukkasin sen ohi molempiin suuntiin.Tein myös peruutuksen ennen kun aloitin.Sitten tuomari puhalsi pilliin ja tulin keskihalkasijalle,alku tervehdys oli ihan ok,vähän vino. En jaksa kaikkia kohtia erikseen selittää mutta peruutuksessa tuli vahingossa 5 (?) askelta tai sitten 4,tuntui 5 mut ihan sama.Vaikka piti siis tulla 4 . Nipsulla oli vähän hidas peruutus kun se ei sitä kunnolla osaa! Jäin lagaamaan yhessä vaiheessa peruutuksessa ja en yhtään tiedä miksi! Mutta niin lisäykset meni ihan hyvin,taino eka ei ollut oikeastaan kauhean hyvä mutta muut meni ihan okei. Laukannostot oli hyvät ja yms.Olin ihan yllättynyt,teiden ratsastamisesta sain jopa  8 !! ihan käsittämätöntä,mä oon aina koulukisoissa ratsastanu tiet ihan päin peetä.Radan jälkeen fiilis oli hyvä ja Nipsu tuntu tosi kivalta.Saatiin ihan kivat tuloksetki!

Helppo C : 1 tulokset : Tultiin 2. sijalle prosentit oli 65% ;)


Sitten jatkettiinkin toiseen verkkaan.Vuorossa oli siis ensimmäiset aluekoulukilpailut Nipsulla ja luokkana oli helppo B :3 . Verkka oli kentällä kun ratakin oli kentällä.Verkassa oli aika paljon porukkaa silleen. Taivuttelin siinäkin verkassa ja koitin saada sen irti ja ravin paremmaksi.Laukassa koitin saada takajalkoja enemmän alle! Nipsu tuntu hyvältä verkassakin.Olin luokan 3.lähtijä .Radalla menin taas aluksi koko kentän ympäri molempiin suuntiin. Sitten aloitin radan,oikeastaan mua ei hirveesti jännittänyt vaikka olisi luullut.Alku sujui ihan hyvin. Nelikaarisessa luki paperissa että hienot kaarteet. Rata sujui hyvin ja Nipsu tuntu tosi tosi hyvältä. Laukka-osuudet meni hyvin mielestäni ja niin myös paperissa luki.Kun piti siirtyä laukasta raviin A :assa otin liian voimakkaan puolipidätteen ja Nipsun tipahti raviin,olin sillee voihan vitsi tyhmä minä! Mutta nollasin tilanteen ja jatkoin rataa.Sitten tuli käyntiosuus ja se meni ihan normisti elikkäs ihan hyvin. Radan jälkeen fiilis oli mahtava,poni ei oo ikinä ollut niin hyvä. Kuunteli mua hyvin ja laukassakaan ei painanut yhtään kädelle<3 Ooh ihana ponii! 

Alueluokka helppo B :3 tulokset : prosentit oli 66,818% johon olin tosi yllättynyt.Tultiin luokassa kolmanneksi!:) 





Käykääs muutes kurkkaamaan parin kaverini blogit jos etsitte uusia luettavia : 







-Amanda


7 kommenttia:

  1. Ihana postaus :)! jee kiitos linkkasit mun blogin :) <3

    VastaaPoista
  2. Kiva posatus ja kiitos et linkkasin mun bloginn :)) mun pitää kans joku kerta linkkaa sun :)

    VastaaPoista
  3. Hienosti meni kisat ;)
    Ja Kiitos kovasti kun linkkasit mun blogin! <3 ;)

    VastaaPoista
  4. Onnee vielä kerran :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    VastaaPoista