tiistai 18. kesäkuuta 2013

106# hupsis

Heeii!

Noniin tähän alkuun aijonkin sanoa että hupsis,oon postaillu viimeks viikko sitten! Tää viikko on kyllä ollu semmosta suhinaa etten edes muista mitä oon tehny! Keskiviikko ja torstai oli muistaakseni aika kevyttä menoa Nipsun kanssa.Ja niin,voin toki kertoa perjantaina olevista kisoista ypäjällä. Valmistautukaa lukemaan piiiitkä postaus!

Perjantaina herätys soi varttia yli viisi. Suunnattiin tallille kuuden aikaa,ja hoidin ponin,laitoin suojat ja bootsit yms. Seiskan aikaa meijän kyyti tulikin,mentiin siis mun kaverin Jennan kaa samalla kyydillä kun mentiin samat luokat. Oltiin joskus 9 aikaa perillä ja laitettiin siellä nurmihokit ja kamat päälle. Sitten mentiinkin Jenskin kanssa kävelee rataa ja ensimmäinen luokka oli 80cm. Arvosteluna oli 367.1 . Olin aika loppupäässä lähtijänä. Mua jännitti ihan kauheesti koska koko yö oli satanu kaatamalla ja en ois halunnu kaatuu sinne radalle. Joten mulla ei siis ollut aikomustakaan mennä kovaa. Mua ennen oli tullu tosi paljon hylkyjä. Varsinkin 2 - 3 linja oli vaikee,se oli semmonen kaarre ja 3 oli pelottava okseri,oranssi-musta-valkonen jossa oli laatikko/lauta alla. Nipsu ei onneks kytänny sitä yhtään. Kaikista mentiin yli ja virheittä! Oi maailman paras Nipsu <3 Sarjalle tultiin tosi huonosti,vauhti sammu kunnolla. Mutta selvittiin raipan auttamana. En siis mitenkään pamauttanut vaan vähän läpsäsin lavalle et hei c'moon nyt ponnista. Sarjan jälkeen alkoikin uusinta (jota en kyllä muistanut) luulin että se alkaa vasta seuraavan esteen jälkeen. Siinä uusinnan ekalla tajusinkin että ohhoh se lippu heilahtiki. Sitten tuli pysty ja se tultiin hyvällä lähestymisellä. Uusinnan tokan jälkeen Nipsu vähän lähti käsistä ja minä paniikissa kiljumassa että älä kaadu älä kaadu!!! . Tultiin kuitenkin 7.sijalle. Olin niin ylpee ponista että huhhuh,meille on eka rata aina menny ihan plörinäks ,ja nyt, se meni nollan ekana ratana! Wuhuuu!!! En siis todellakaan yrittänyt mitään ruusukkeita saada,tärkeintä oli saada siisti ja virheetön rata. Ja jes,se onnistu + ruusuke myös ;)

Seuraavan luokan alkaessa mentiin Jenskin kaa kävelee 90cm rata. Arvostelu oli tyyliarvostelu. Rata oli suht. helppo,ei mitään erikoisia teitä. Olin luokassa toka vika lähtijä joten katoin muiden ratoja. Verkasta tuli tosi lyhyt koska mua ennen oli tullut pari peruutusta joten, olin ihan paniikissa että voi ei mitäköhän tästä tulee. Ehdin ottaa muutaman hypyn ja ne meni hyvin. Kävin taas vähän näyttämässä esteitä. 1 esteen jälkeen piti mennä vesihaudan vierestä ja se oli Nipsun mielestä ihan hirveää,siinä tuli pikkunen sivuloikka mutta kakkoselle silti jatkettiin. 6 oli jännässä kohtaa,koska hypättiin niinkun niitä mainoksia päin,jotka ovat ypäjän derbykentän laidoilla. Yli mentiin mutta sen jälkeen tuli taas pikkunen sivuloikka. Rata oli aika lyhyt, 8 estettä. Ja uskokaa tai älkää, sekin mentiin puhtaasti! Olin niin iloinen että pikku poni meni puhtaasti molemmat. Ja oli eka kerta millon se ei jännittänyt ollenkaan kisoissa,yleensä se on aina vähän jännittynyt ja sen takia voi pudottaa. Poni oli tosi rento ja kiva ratsastaa. Saatiin pisteitä 38.5 ja olin tosi tyytyväinen kun voittajalla, eli Jennillä  pisteet olivat 42. Tultiin jaetulle 7. sijalle Janinan  kaa. Molemmista luokista saatiin siis vihreä ruusuke,ja palkinnoksi saatiin yhteensä 70e.


Kisat meni tosi hyvin,ja oon tosi ylpee pikku mammahoususta et se uskals mennä siellä isolla derbykentällä,ja se pysy vielä käsissä. Parannettavaa toki on,mutta tästä on hyvä jatkaa!


           
                                          Mun ilme oli tossa liian kaunis joten tein näin ..



Kerron tässä nyt viimepäivistä vähän. Sunnuntaina menin ilmansatulaa,voi ihana idea. Tarkotus oli mennä kevyesti. Kun nostin laukan,sattumoisin kuului ihan pienen pieni rysähdys niin pikku neitihän säikähti sitä ja kun tämä meidän pikku mammahousu säikähtää,sieltähän tulee pukkeja. Joten siis mitäs muutakaan,poni lähti menemään lävistäjää näin : pukki-pysyin, pukki-pysyin ja vielä kolmas pukki niin pysyin mutta neljäs oli jo sen verran iso että lensin sieltä komeasti kuperkeikalla. Äiti meinas varmaan tukehtua nauruun.. Ja kaikki ihan järkyttyneenä kattoo et mitä mulle kävi ku kuulemma näytti hiukan hassulta. Ei sattunu yhtää,olin vaan vähä hämmästyny ku se tapahtu niin äkkiä. Mä en oikeesti enään pysy laskuissa monta kertaa oon siltä tippunu,mua on kerran vaan sattunu silleen että tuli muutama kyynel,kun tipuin siis sillon hyppärillä sen puuparrun päälle. Ehkä sillon kun tipuin kokeilukerralla,niin se ehkä vaikutti että tuun tippumaan useasti :D Oon tippunu ainakin 10-15 kertaa Nipsulta.Noh jatkoin siinä kyllä ihan normisti. Eilen menin sillä ihan kunnolla,tein avoja,paljon siirtymisiä kun virtaa vähän riitti. Menin pikkumaneesissa sillä vettä satoi kivasti. Tänään oli Iian kouluvalmennus,ja meni tosi hyvin. Alussa tultiin pituushalkasijaa pitkin ja aika lopussa siirtyminen käyntiin ja takasin raviin. Sitä tultiin monesti. Sen jälkee harjoteltiin väistöjä. Iia oli ihan yllättyny ku pohkeenväistö on ollu mulle ja Nipsulle vähän ongelma,ja ei olla nyt tunneilla pitkään aikaan sitä harjoiteltu,joten Iia oli ihmeissään ku Nipsu meni yllätävän hyvin siihen nähden mitä ennen meijän pohkeenväistöt on ollu. Sitten tultiin keskiravia,sekin meni hyvin.Ja harjoiteltiin myös keskilaukkaa yms. Nipsu on ollu nyt tosi kauan putkeen ihana,ettei oo tullu yhtään huonoja päiviä.
Meillä ei oo tullu yhtäkään semmoista päivää Nipsun kanssa,millon olisi tekiny mieli luovuttaa,heittää hanskat tiskiin ja lopettaa koko ratsastus. Kertakaan en oo katunu et toi pikku pallero tupsahti mun elämään<3
Mutta nyt voisinkin jatkossa yrittää panostaa taas ja postailla enemmän. Eilen iskä oli käyny ostaa mulle uuden puhelimen, Iphone 5 joten loppuilta menikin sillä räpläilessä ja hyvässä seurassa telttailemassa! 
Ens sunnuntaina ollaankin menossa sinne Jussi-kisoihin vai mikä se nyt onkaa! 




-Amanda



6 kommenttia:

  1. Ootko tulossa vai tuomarinkylän estejussiin? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähä kivaa :D oon menos kuvaa sinne :D

      Poista
    2. Aa kiva! :) jos satut ottaa musta kuvia ni haluuks sit lähettää mulle:D?

      Poista
  2. Tuuttekste Amispamis meidän kyydillä vai onks teil joku muu? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eii koska te hyppäätte isommat luokat(äiti oli soittanu iialle) ni nipsu jotuis oottaaa niin kauan :))!

      Poista