maanantai 15. kesäkuuta 2015

Poniderby 2015

Heipsan!

Nyt on kisaviikko ohi, ja rauha tännekin palannut. Itse hyppäsin torstaina yhdellä vauvaponilla sen elämänsä ensimmäiset kunnon kisat, jonka jälkeen tein muuntautumisen kouluratsastajaksi, ja suunnistin kohti verkkaa. 



Kouluvalmentajani ei päässyt auttamaan torstaina mua verkassa, joten olin vähän hukassa mutta kyllä siitäkin selvittiin. 

                                                       (c) Anna Niemelä

Oli tosi kuuma päivä ja radalle mentäessä huomasin kuinka Nipsu oli väsynyt ja pohkeen takana. En ehtinyt sitä siinä ratsastaa hyväksi ennen kun tuomari vihelsi pilliin. Aloitin silti radan positiivisella mielellä ja lopetin radan samalla mielellä. Rata meni mielestäni hyvin, vaikkakin poni oli vähän laiskahko. Prosentit kuultua ja videon radasta nähtyä kumminkin mieli muuttui positiivisesta tylsäksi. Videolta katsottuna Nipsu meni ihan pitkänä, tahti vaihteli ja en ratsastanut hyviä teitä. Prosentit olivat 60,455%. Ärsytti, koska aina kun olen mennyt ton saman ohjelman eli helppo B:3, olen saanut yli 67% paitsi kerran  Nipsun ja mun ekana vuonna saatiin vähemmän. Olin silti luokassa 13/41. 

                                                              (c) Soila Weeraratne

(c) Michaela Meller

(c) Michaela Meller

Perjantaina uuteen nousuun, radalle taas! Tämän päivän ohjelma oli kn. special. Valmentajani pääsi auttamaan mua verkassa, siitä oli iso apu joten kiitokset siitä vielä hänelle.
Tämä rata sujui paljon paremmin kun edellisen päivän. Nipsu oli pohkeen edessä. Rata sujui hyvin, aika samassa tahdissa koko ajan. Sitten tämä urpo kuski unohti radan joten siitä -4p(koska kaksi tuomaria eli 2p + 2p). Noh, loppurata sujui hyvin ilman sen kummempia ongelmia. Prosentit eivät siltikään olleen sitä mihin tavottelin, mutta paremmat kun torstaina. 62,800%. Toiselta tuomarilta 64% ja toiselta 61,600%. Valmentajanikin ihmetteli prosentteja, koska hänenkin mielestä rata meni hyvin. No, mutta voin kumminkin olla ihan tyytyväinen koska treenaus näihin kisoihin jäi todella vähäiseksi ja olenhan kumminkin enemmän esteratsastaja. Tietty on hyvä mennä koulua, koska siitä on vain hyötyä tulevaisuutta ajatellen. Sijotuin luokassa 5/35 ja kokonaistuloksissa kahden päivän jälkeen olin 8/42. 

                                                             (c) Anna Niemelä

(c) Michaela Meller

                                                   (c) Soila Weeraratne




                                                                 Maailman parhain<3

Tällä viikolla mulla on kouluvalmennus joko huomenna tai keskiviikkona ja estevalmennus torstaina. Seuraavia kisoja ei nyt ole tiedossa vielä, varmasti heinäkuun puolelle menee. Esteillä nyt treenataan vaan kotona valmentajan silmän alla, ja sitten kun kaikki sujuu mutkitta ja satula on täydellinen huom. täydellinen Nipsulle niin mennään kisoihin. Jos jotkut kivat koulukisat löytyy, niin miksen mä nyt niihin menisi. Täytyy katsella siis!

Miten Amidalia? Siellähän se, oon nyt kaks yötä valvonut kun se on ollut erikoinen. Varmaan kohta se varsa poksahtaa. 



                                                        Voiku pääsis taas kisoihin.. 


     

     Stall Forsten-Pentti harkkakisat

   



-Amanda

9 kommenttia:

  1. en saa selvää kuvasta, eli kuka on kuvannut ton junnucup kuvan? :)

    VastaaPoista
  2. Ihana kuva Kurresta! <3 Toivottavasti pääset vielä kesällä näyttämään sille lisää kisoja :) Ja onnea tietty Poniderby menestyksestä ;)

    VastaaPoista
  3. Tuossa kuvassa, missä sun ponilla on keltanen ruusuke nii onkse tyttö Celina siin sun vieres? Jos ei oo nii kuka? :)

    VastaaPoista