sunnuntai 1. joulukuuta 2013

1# ratsastus-aakkoset

Heippa! 

Joulukuu on startannut tänään ja nyt onkin tämän kuun ensimmäisen postauksen aika !



Amidalia : Mun oma hevonen, jonka monet täällä nyt tietääkin.



Bemer : Hoitolaite, jota Nipsu käyttää.

Casablanca af mesballe : Mun ensimmäinen oma poni.

D en keksi mitään xd

Esteratsastus : Esteratsastus on lajini. 

F-

Goldencoast Emmanuelle : oma rakas ponini <3



HIHS: Isoimmat kilpailut tällä kaudella missä olin mukana itse hyppäämässä.



    
                                       Irtohypytys : Nipsua ei olla kokeiltu irtohypyttää mutta, Amidalia sen sijastaan on hypännyt aitojen yli yms. 

                                      Jyrääminen : Amidalia yleensä taluttaessa yrittää jyrätä mun ylitse, varsinkin silloin kun se näkee ruokaa! 

                                  Kenttäratsastus : Piia (Pantsu) on monta kertaa sanonut että Nipsu on ihan täys kenttäponi koska siltä sujuu molemmat lajit niin hyvin ja kun se maastoesteistäkin tykkää, meidän pitäisi vaihtaa lajia mutta itse en ole ihan innostunut :D

                                                       Talvioilla hyppäämässä 2013


 

                                Laukanvaihdot : Se on Nipsun lempparipuuhaa. Ja Nipsulla on hyvin omaperäiset laukanvaihdot välillä.Nimittäin se ampasee välillä kuin tykinkuula, ja sitten kaikki jalat ilmaan ja hyppy. Tai sitten ison pukin kautta.

                               Martingaali : Nipsulla emme enään käytä martsareita vaikka se pitääkin päätä korkealla mutta ,tässä tapauksessa se ei auta. Amidalialla sen sijaan on hankala hypätä ilman martsareita joten sillä ne on melko pakolliset.

                                Nipsu, Nipsukka, Nippelode, Nippelodeon, Nipa, Nipatsuukkeli : Nipsulla on monta outoa lempinimeä !

                               Okseri : Tämä oli aika huono mutta en keksinyt muuta . Kiva este ! 

                              Pukki : Nipsu tekee aina jos se säikähtää niin pukkeja. Ja sen pukit ei oikeasti ole mitään helppoja istuttavia koska se oikeesti heittää välillä etujalat ilmaan ja perässä takajalat. Tai sitten se heittää takajalat tosi korkealle. Mutta välillä sen jotkut pukit ovat todella säälittäviä yrityksiä. 



Q: En keksi

Ratsastaminen sileälllä : Nipsun kanssa on suht. helppo ratsastaa sileällä koska Nipsu on niin osaava. Amidalian kanssa taas sileän ratsastus ei ole niin helppoa. 

Sika: Nipsu on välillä oikea sika. Tai no oikeastaan possu mutta sikakin menee. Hahah siis tällä tarkoitan sitä että välillä esim. taluttaessa se saattaa lähteä viemään 6-0 ruoan perässä tai sitten kun se on niin perso herkuille ! 

Traileri : Matkustuspaikka hevosille. Meillä on oma kahden hevosen humbaur traileri. Jossa on sivussa teipit jossa lukee minun ja Nipsun nimet. 

Uusinta : Kisoissa on kaikista kivointa ratsastaa uusintaa koska, saa mennä kovaa ja tehdät lyhyet tiet. Nipsu kääntyy vaikka mistä joten se on hyvä " uusintaponi" . 

Voitto : Tässä lajissa ainakaan mulle voitto ei ole tärkein. Onhan se toki mukavaa kun hepan päähän ripustetaan sinivalkoinen ruusuke ja tajuaa että vihdonkin työ on tuottanut tulosta. Tällä kaudella me ei Nipsun kanssa olla haettu voittoja, vaan siistejä ja hyviä ratoja vaikka tällä kaudella ollaan todella monesti oltu sijotuksilla. 


X - 

Ylpeys : Tää ei ole kovin hevosaiheinen sana mutta ainakin mä oon todella monta kertaa ollut ylpeä ponistani. Yleensä kisoissa jos on ollut vaikea rata ja Nipsu on mennyt sen hyvin niin olen ollut tosi ylpeä siitä. Ja mikäs sen parempaa onkaan kun omaa ponia kehutaan niin siinä tilanteessa ainakin olen ylpeä ponista ;-)


Äiti: Äiti liittyy mulla ainakin ratsastukseen todella paljon. Se on mun pääsponssi ja ilmän sitä en olisi tässä missä nyt olen. 

-Amanda

JA NIITÄ POSTAUSEHDOTUKSIA SAA NYT LAITTAA !!! 

Nyt ideoita kehiin niin koitan toteuttaa niitä ! 


                            
                        

5 kommenttia: