sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Hevoset 2015

Moi!

Olin siis eilen hyppäämässä Nipsulla Tampereen Hevoset- messuilla. Hyppäsin siellä pony trophy luokan 110cm, joka oli arvostelultaan 367.1 eli uusinta heti perään. Meiltä kesti ajaa kotoota tampereelle noin puoltoista tuntia, joten lähdettiin hyvissä ajoin, ja oltiin messukeskuksessa reilu tunti ennen luokan alkua. Johku auttoi mua radankävelyssä.






Verkkahan oli suoraan sanoen kaaos, kun 8poniratsukkoa änkee ihan järkyttävän pieneen "kenttään". En nyt jaksaisi valittaa, mutta se pohjankin oli hirmuisen raskas. Nipsu otti verkassa kaks stoppia just sen takia että siellä ei oikeesti mahtunut tekemään mitään järkevästi. Noh se siitä! 

                                                     (c) Siru Heikkilä


Radalle päästyä Nipsu oli tosi jännittynyt. Varsinkin toisessa päädyssä se pelkäs Avant- kylttiä joka nojas niihin laitoihin. Ennen rataa sai hypätä ykkösesteen. Nipsu oli niin pohkeen takana, joten jouduin potkasemaan sen liikkeelle. Täytyy myöntää että ratsastin niin huonosti tolla radalla.. Ihan järkyttävää menoa mun mielestä. :D Nipsu sen sijaan tsemppasi tosi hyvin vaikka sitä oikeesti jännitti tosi paljon. Nipsu hyppäs perusradan super hyvin siihen nähden että oli niin jännittynyt. Minä taas keskityin vain eteen ratsastamiseen ja jäin sarjan B- osalla niin jälkeen hypystä että hohhoijaa.. Perusradan viimeisen esteen jälkeen olin ihan ihmeissäni että mä tosiaan pääsin uusintaan! Painoin kaasua ja Nipsu oli ihan menossa mukana. Yksi harmittava pudotus tuli kun kävi inhottava lähestymisvirhe niin okserin etupuomi tuli alas ja jäi jalkoihin. Siitä jatkettiin kunnes uusinnan vikalle stoppi. Mua ärsytti aivan suunnattomasti koska syy ei ollut mun eikä Nipsun. Seuraava valmistautuva ratsukko oli pahasti mun reitillä siinä esteelle tullessa, ja koska Nipsu on niin herkkä joten joutui sitä väistämään ja keskittyi vain siihen koska säikähti. Estehän tuli niin äkkiä ja kun laukka hidastui niin paljon, ei ollut mitään mahdollisuutta päästä sen esteen yli. Muut ponit olisivatkin voineet hypätä siitä, mutta Nipsu on niin herkkä kun pelkää muita hevosia kun se  nyt on saanut vähän traumoja ärsyttävistä syistä........ Kun hypättiin sitten este uudestaan niin Nipsu hyppäs aivan jäätävän hypyn. Jäin täysin jälkeen siinä hypyssä, kyllä nolotti ;D





Olin kyllä niin raivoissani. En tietenkään ponille joka oikeesti teki parhaansa. Siihen olin niin tyytyväinen, koska toi paikka oli monelle niin pelottava. Kyllä siinä radan jälkeen pari kyyneltä vierähti koska mä oisin voinut sijottua ilman sitä stoppia. Mutta täytyyhän sitä olla tyytyväinen, koska syy ei ollut Nipsussa eikä minussa. Olin mä silti 9/23. 

Vaikkei kummoista menestystä tullukkaan, niin tää oli kokemuksenakin tosi kiva päästä noin ison yleisön eteen hyppäämään. Vaikka Hihsissäkin ollaan Nipsun kanssa hypätty, niin oli toi messukeskus paljon pelottavampi paikka ponille, kun se yleisö oli ihan siinä aitojen toisella puolella. Tais olla valkosten ponien päivä, koska poniluokan kolme ekaa oli valkosia hienoja poneja! ;) 


Tässä vielä pieni videoklippi minkä laitoin instagramiin. Olisin muuten voinut ladata tänne äitin kuvaaman radan, mutta äiti fiksusti kuvas siitä tasanteelta joten eihän siitä videolta nähnyt mitään... 




Jos joku otti kuvia niin ois tosi kiva jos pystyisitte lähettää niitä mulle! Mun säpö on heppaelamaa@gmail.com! Toki voin maksaakin hyvistä kuvista :) ! 

                                              Bluekin alkaa olla jo ihan hyvässä kunnossa!


-Amanda

18 kommenttia:

  1. katoin livestä enkä huomannut mitään väistämistä/pelästymistä? mutta harmi että noin kävi. hieno rata muuten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäki katoin sit siit eikä sitä silleen huomaa :/ ja kiitos!!:)

      Poista
  2. Kyllä mä ainakin huomasin siitä livestä, että se valmistautuva ratsukko oli tiellä :D

    VastaaPoista
  3. Eikää varmasti harmitti :/ olin kattomas livenä ja musta menitte tosi hyvin mutta olin sellases paikas niin en nähny oikeen et se oli tiellä. Mulla saattaa olla muutama kuva, katon kun oon muokannu et kehtaaks niitä lähettää koska tappelin koko ajan asetusten kanssa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa :/ ois tosi kiva jos pystyisit lähettää!!:)

      Poista
  4. Harmi,että teijän rata meni piloille tolleen. :/ kyllä mäkin katoin sen seuraavan olevan tiellä. Mut hyvä rata muuten! :)

    VastaaPoista
  5. Älä suotta oo tyytymätön itsees, et sä huonosti ratsastanu. Valmistautuva ratsukko oli kyllä vähän tyhmästi siinä reitillä, katoin sitä jo siinä kun lähestyit vikaa estettä. Ei sille kuitenkaan enää voi mitään. Mutta mun mielestä ratsastit ihan hyvin ja sait Nipsun näyttämään hienolta ja meno ei ollut vaikeen näköstä, vaikka se vähän jännittynyt ehkä olikin. :)

    VastaaPoista
  6. Millon on teidän seuraavat kisat? :)

    VastaaPoista
  7. Vau ku Nipsusta on tullu hieno! :) Miks muuten käytät sillä nykyisin esteillä pinteleitä taka jaloissa etkä enään suojia? :) Mut tsemppiä ihan hirveesti tälle kaudelle!! <3

    VastaaPoista
  8. Kiitos paljo !<3 ja siis ei me muuten käytettäis, mut nyt ku sillä tuli haava sillon hyvinkään kisoissa, ni käytetään pinteleitä ettei sinne haavan tuu mitään pöpöjä :)

    VastaaPoista
  9. Kysymys amadaliasta. Miten sitä on liikutettu kantamisen ajan missäkin vaiheessa? Eli siis kuinka kauan treenasit kunnolla joka pvä tyyliin, missä vaiheess vähensit ja miten paljon olet vähentämisen jälkeen mennyt?
    Entä miten siemennys tapahtui, tuliko ell sperman kanssa kotio vai oliko amidalia oriasemalla? Kauanko se oli oriasenalla jos oli?
    Mistä tiesit koska amidalian kiima on?
    Montako tarkastus ultraa ooitte tehnyt?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis Amidaliallahan meni viime kesänä hankkari, joten sen takia idea varsasta syntyi. Elikkäs Amidalia ei hirveesti oon nyt tehnyt mitään. Maastossa se on käynyt käppäilemässä ja muuten vaan kävelty. Ell tuli kotiin! Ja siis en tiiä tota kiimajuttuu:D ja ollaan käyty kolme tai neljä kertaa se ultraamasss :)

      Poista
  10. Onko noi nipsun freejumpit ne soft up litet vai prot?

    VastaaPoista