perjantai 8. maaliskuuta 2013

55# uusi ulkoasu

Mitäs tykkäätte uudesta ulkoasusta? Musta toi banneri on tosi hieno,kiitos kaverini Mimosan ! Ja vaihdoin myös blogini nimen koska olin kyllästynyt siihen tylsään. En ole kellään ainakaan aikaisemmin nähnyt tämmöistä blogin nimeä joten päähäni vain jostain välähti "team kolmenkopla" . Blogin osoite on kylläkin sama .

Tänään menin tallille joskus 2 jälkeen ja ratsastin ensiksi Amidalian. Hyppäsin sillä vähän kun huomenna kisat,tammuliini oli vähän erikoisella päällä,siis oli aika vauhdikas ja ei niin helposti käsissä pysyvä. Mutta mutta lopuks se tuntu hyvältä vaikkei ny hypättykkää 70cm korkeampi kun huomenna hyppään sillä vaan 70cm ku en menny 90cm ku olin vähä kiikun kaakun sen suhteen. Oon mä Amidalia ennnenkin hypänny kyl kisoissa 90cm mutta tuntu nyt vähä liian aikaselta ku Jenna on hypänny sillä viime valkat joten en oo hypänny valmennuksissa sillä kahteen viikkoon. Ens viikolla kyllä aijon . Sitten menin pitkät loppuravit ja annoin sen kunnolla venyä eteen alas. Sitten kello olikon jo 4 ja mulla alkoi 5 kouluvalkka Nipsulla.Joten kiiruhdin talliin ja äiti purki Amidalian ja aloin hoitaa Nipsua. Ainakun mä laitan Nipsulle suojia se alkaa syödä mun pipon tupsua.Se on niin hassu. Ja se aina tutkii tarkkaan kaikki mitä mä oon sille tekemässä. Sitten noin 20 vailla 5 menin maneesille ja aloin verkkailemaan. Aluks tosin kävelin kunnon alkukäynnit ja taivuttelin käynnissä.Sitten siirryin kevyeen raviin jonka jälkeen kello olikin jo 5,mentiin pikkumaneesiin missä Iia pitää tunnit.Otin siellä ennen kuin tunti alko niin laukat molempiin suuntiin. Poni tuntu hyvältä. Sitten alotimme tekemään pohkeenväistöjä ensiksi käynnissä ja sitten ravissa,meni ihan ok alussa mutta lopussa ne alkoivat oikeasti näyttäkin pohkeenväistöiltä. Sen jälkeen otettiin vähän laukkaa keskiympyrällä jonka jälkeen mentiin uraa pitkin, Nipsu on ehkä helpoin ratsastaa laukassa. Sen jälkeen harjoittelimme takaosakäännöksiä,en ole tehnyt paljon sellaisia joten molemmat oli vähän että mitäs tässä tehdäänkään,mutta kyllä ne onnistui sitten ihan hyvin. Sitten vielä harjoiteltiin vastalaukkoja koska Katin pitäis kvaalaa ittensä koulu SM sen ponillaan joten he A: 10 on ne vastalaukat joten harjoteltiin niitä. Sitten tehtiin pitkät loppuravit. Poni oli kaikinpuolin mukava ja kuuliainen ratsastaa. Huomenna meillä on siis kauden tokat estekisat ja hyppään Amiksella pelkän 70cm ja Nippellä 70cm & 90cm. Saa nähä mitä sieltä tulee mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta. No eivaiskaa mutta oottelen nollaratoja ainakin. Nipsun kanssa on tärkeintä ettei me kielletä ulos(siis 90cm). Amidalialta odotan enemmän. Joten huomiseen!

- Amanda

3 kommenttia:

  1. eiks sul ollu se Canon EOS 600D? (: Kun ite sain sen kameran ja muistelin että sulla olis nii ajattelin kysästä että onko se hyvä kamera ja heilahtaako sillä kuvat helposti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on :) joo mä ainakin tykkään,noh ei sillä oikeestaa heilahda paitsi jos oma käsi heilahtaa paljon. Maneesissa ei onnistu aina ellei oo hyvä valaistus.

      Poista