sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

69# estekisat

Hellouu!


Meillä oli siis tänään omalla tallilla seuraestekisat.Kaiken kaikkiaan päivä meni ihan hyvin. Nipsulla menin siis sen 60cm mutta oli huono idea mennä se koska olisi pitänyt mennä sittenkin 80cm ja 85cm eikä 60cm ja 85cm sen takia koska jouduttiin viemään Nipsu sisälle sen ajaksi kun oli 80cm luokka nimittäin siinä oli 50 lähtijää niin sen oli turha jäädä sinne venailemaan.

Nipsu 60cm  : 

Verkkasin sitä ihan kunnolla ja se tuntui ihan normaalilta.Radalla sitä vähän jännitti mutta päästiin jokaisesta esteestä yli virheettä.En koittanut ollenkaan aikaa koska tiedän että ekalla radalla Nipsu on aina jännittynyt ja turha sitä alkaa kiusaamaan koska se ei vain yksinkertaisesti uskalla mennä kovempaa :D  Eihän se kuitenkaan meillä maailman hitain nolla ollut että olin toinen joka ei sijoittunut.

Amidalia 60cm :

jee!  Amidalia tuntu verkassa vähän sählältä ja yritti säälittävällä tavalla temppuilla :D. Laitettiin sille tänään punanen rusetti pyllyyn että ratsastajat tajuavat että ei tule niin läheltä koska Amidalia pelkää muita hevosia jotka tulevat sitä kohti tai ihan vierestä kovaa. Radalla olin valmistautumassa ja näin kun minua ennen oleva ratsukko meni. Olin luokan viimeinen lähtijä. Ennen kuin minua edellä oleva ratsukko meni kuulutettiin että olen Nipsulla 5 ja 5 siinä sijoittu.Sitten minua edellä oleva ratsukko meni niin kova että meni johtoon ja niin tiputti mut Nipsulta sijoilta. Sittenhän mietin että nyt mä kyllä aijon sijottua että meen paremmin kuin Nipsulla.Kyllähän sieltä sitten voitto napsahti. Olin ihan että jee!! Amidalialla oli niin paljon energiaa että huhhuh.



Amidalia 80cm : 

Noh ei ollut mikään parhain rata. Verkassa Amidalia tuntui hyvältä mutta radalle päästyään oli vähän hermona. 1. este meni hyvin,toka meni hyvin,kolmas meni ihan ok ,neljäs hyvin ja viides okseri oli uralla joka ei ollut kauheen hyvä juttu sillä se pelkää uralla olevia esteitä :D siinähän me kiellettiin ulos mutta saatiin jatkaa ja loppurata meni hyvin :) 

Nipsu 85cm : 

Rata meni hyvin mutta en viittinyt uusinnassa siltä niin paljoa vaatia koska eilen oli kuitenkin kisat myös. Rata meni siis tuplanollilla ja Nipsu oli kiva ratsastaa ja kuunteli hyvin,pari hyppyä tuli aika juureen. Se oli myös niin reipas että ei mitään tietoa kiellosta vaikka siellä oli paksu vihreä lauta ja iso valkoinen lauta ja sienet. Nipsu käyttäyti myös hienosti kisapaikalla niinkuin Amidaliakin :) Tyytyväinen oon Nipsun kumpaakin rataa. Ainiin eilen myös juttelin vähän Ristimäen Iran kanssa joka on ratsastanut Nipsua niin se anto hyviä vinkkejä ja kertoi mitä se on sillä mennyt :) ! 





-Amanda


5 kommenttia:

  1. ehkä ne käyttäyty hyvin koska oli ns. kotona? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no on se aina vähä erilaista ku kotona on miljoona traikkuu miljoona eri hevosta,kauhee meno päällä hirveesti ihmisiä ? ellet tiedä minkälainen meininki kisoissa on .

      Poista